Startonderbreker verwijderen bij Toyota Aygo / Citroen C1 en Peugeot 107

Deel deze post

Startonderbreker verwijderen bij Toyota Aygo / Citroen C1 en Peugeot 107

Eindelijk hebben we het voor elkaar: De immobilizer (startonderbreker) van de Toyota Aygo, Peugeot 107 en Citroen C1 van de bouwjaren 2005 – 2014  met motorcode 1KR-FE kunnen we nu volledig uit schakelen!

Een veel voorkomend euvel bij deze toch verder redelijk betrouwbare wagens is een probleem met de startonderbreker. Dit uit zich in het niet aanslaan van de motor, of het aanslaan en meteen weer afslaan van de motor.
Veelal treedt foutcode ‘P0880 B2799 fault in communication with the immobiliser control module’ erbij op.Andere codes die kunnen optreden zijn:

B2791 Communication Condition Failure
Between ECM and Immo
B2795 Unmatched Key Code
B2796 No Communication in Immobiliser System
B2798 Communication Malfunction No. 2

 

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, veelvuldig is er een draadbreuk op 1 van de 2 draden tussen de immobilizermodule  en de motorecu. De immobox zelf geeft ook wel eens de geest, slechte klemkracht van pennen in de stekker van de immomodule hebben we al meegemaakt, defecte of verkeerde transponders in de sleutel is ook al de revue gepasseerd.

Immomodule, deze is niet meer nodig!

Om fatsoenlijk eraan te kunnen meten moet het complete dashboard uitgebouwd worden. Aangezien er 3 generaties zijn moet eerst goed uitgezocht worden tot welke generatie het voertuig behoort! De ene generatie heeft een oranje draad bij de immbox, die via een tussenstekker overgaat naar een paarse draad die uitkomt op de grote stekker van de motorecu. Weer een andere generatie heeft een roze draad bij de immobox die bij de tussenstekker overgaat in een groene draad, die uitkomt op de kleine stekker van de motorecu. Weer een andere generatie heeft geen tussenstekker meer en blijven de kleuren gelijk. En tot slot: dan heb je eindelijk de juiste generatie te pakken, en dan blijkt dat de volgorde van de pennummers uit het Toyota schema niet overeenkomt met de cijfers op de pinheader op de ecu….
Bijkomstig is ook nog dat het systeem blokkeert als er te vaak geprobeerd wordt om te starten met de storing erin. Dus dan heb je eindelijk je draadbreuk gelokaliseerd en gerepareerd, slaat de motor alsnog niet aan omdat het systeem eerst weer op een speciale manier gesynchroniseerd moet worden.

Al met al begrijp je dat er een boel verwarring kan ontstaan bij het meten aan dit systeem. Vaak wordt de hoop na enkele dagen storingzoeken  / onderdelen vervangen opgegeven.
Zo hebben we al een aantal voertuigen binnen gehad waar meer problemen gecreëerd waren dan gerepareerd, omdat de werking van het systeem voor de betreffende monteur niet helemaal duidelijk was.

Vandaar ook dat we regelmatig de vraag krijgen of we de immobilizer (startonderbreker) compleet kunnen deactiveren. Helaas was dit tot nu toe niet mogelijk, in plaats daarvan hadden we altijd de hele auto nodig om diagnose te stellen en het systeem te herstellen.
Daarom hebben we het heft nu in eigen handen genomen en zijn zelf begonnen met de ontwikkeling van een oplossing voor deze systemen. En dat met succes, want de eerste aygo’s rijden alweer een tijdje probleemloos rond met onze aanpassing!

Voor welke types is deze specifieke oplossing van toepassing?
Het gaat om alle Toyota Aygo (KGB10 / KGB10R), Peugeot 107 en Citroen C1 van de bouwjaren 2005 tot 2014 met de 1.0 liter benzinemotoren met de motorcode 1KR-FE.
Deze zijn uitgerust met het Bosch M7.9.5, M7.9.52, ME7.9.5 of ME7.9.52 motormanagementsysteem naar gelang of het voertuig van een euro 4 of euro 5 normering is voorzien en / of is uitgerust met een elektronisch bediend gasklephuis / gaskabel

Wat zijn de voordelen?

  • Altijd een 100% oplossing
  • Geen urenlang diagnose stellen meer
  • Bij een kabelbreuk of storing immobox hoeft het dashboard niet meer uitgebouwd te worden
  • Geen verwarring over verschillende generaties meer bij het schema lezen
  • Er hoeft niets ingeleerd of geprogrammeerd te worden: plug & play
  • Het voertuig hoeft niet meer op transport naar ons, u kunt de losse motorecu opsturen, wij passen hem voor u aan en sturen hem terug. Daarna is het Plug & Play, er hoeft niets ingeleerd te worden.
  • Indien er een extra sleutel bijgemaakt wordt hoeft deze niet meer ingeleerd te worden, het voertuig start er meteen mee (de afstandsbediening wel, dit gaat zonder diagnoseapparatuur)
  • Het probleem is voor altijd opgelost en kan niet terugkeren
  • Ook bij een all keys lost situatie (alle sleutels kwijt) eenvoudig toepasbaar

 

 

Hoe gaan wij te werk? Voordat u contact met ons opneemt, zorg dan dat u een duidelijke foto van het label van de motorecu maakt. Deze zit tegen het schutbord aan de passagierszijde. Verder is het ten zeerste aan te raden om de auto eerst even uit te laten lezen. Van belang zijn de codes die in de motorecu en in de immobillizermodule aanwezig zijn.

U kunt de losse motorecu naar ons opsturen, wij maken hem voor u in orde en sturen hem aangetekend en verzekerd weer terug. Vergeet niet om eerst het reparatieformulier in te vullen. Klik hiervoor op de button “REPARATIE AANMELDEN” rechtsboven op de pagina.
In de meeste gevallen bedraagt de doorlooptijd 1 werkdag.

Uiteraard kunt u ook met de hele auto langskomen, dan voeren wij de aanpassing voor u uit. Neem hiervoor altijd even contact met ons op in verband met onze planning.

We hebben voor de meeste types trouwens ook een kant en klare ecu op voorraad, informeer naar de mogelijkheden.

Ecu’s

Ecu Types:

M7.9.5 0261208702 | 89661-0H022 | 89661-0H023

M7.9.5  0261201641 | 89661-0H051

 

M7.9.52 0261S06147 | 89661-0H170

M7.9.52 0261S07567 | 89661-0H250

M7.9.52 0261S07611 | 89661-0H210

M7.9.52 0261S07569 | 89661-0H270

M7.9.52 0261S07568 | 89661-0H260

M7.9.52 0261S07566 | 89961-0H210

M7.9.52 0261S06148 | 89661-0H190

M7.9.52 0261S07612 | 89661-0H250

M7.9.52 0261S06146 | 89661-0H180

M7.9.52 0261S04466 | 89661-0H100

M7.9.52 0261S07613 | 89661-0H260

M7.9.52 0261S07614 | 89661-0H270

 

ME7.9.5 0261208704 | 89661-0H013

ME7.9.5 0261201639 | 89661-0H031

ME7.9.5 0261201640 | 89661-0H040

 

ME7.9.52 0261S04462 | 89661-0H060

ME7.9.52 0261S08723 | 89661-0H370

ME7.9.52 0261S04464 | 89661-0H070

ME7.9.52 0261S06141 | 89661-0H150

ME7.9.52 0261S06144 | 89661-0H160

ME7.9.52 0261S06145 | 89661-0H130

ME7.9.52 0261S07573 | 89661-0H240

ME7.9.52 0261S07615 | 89661-0H200

ME7.9.52 0261S07616 | 89661-0H220

ME7.9.52 0261S07617 | 89661-0H230

ME7.9.52 0261S07618 | 89661-0H240

ME7.9.52 0261S08620 | 89661-0H330

ME7.9.52 0261S08721| 89661-0H350

ME7.9.52 0261S08722| 89661-0H360

ME7.9.52 0261S08723| 89661-0H370

ME7.9.52 0261S08724| 89661-0H340

ME7.9.52 0261S08725| 89661-0H380

Immo Off | Startonderbreker verwijderen | Immo delete | Immobiliser Bypass | Aygo Immo Off | B2799 Solution | B2799 Aygo | Emulator |

 

Dit kan u ook interesseren

Roetfilterproblemen veroorzaakt door smeerolieverdunning

Soms heb je van die problemen waar je lang naar zoekt, maar waar je eigenlijk geen tevredenstellende oplossing voor kunt vinden.  Zo ook de roetfilterproblemen bij deze voertuigen.

Software update Mercedes mislukt

Na een software update bij de dealer sloeg de motor niet meer aan, de dealer wilde de ecu vernieuwen. Benieuwd hoe wij dit oplosten?
nl_NLNederlands

Nu contact opnemen

+31 6 121 999 04

info@dr-ecu.nl

Wij werken alleen op afspraak