Nieuws

Deel deze post

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Helaas zijn wij ook getroffen, we proberen zoveel mogelijk te doen met onze hotspot.
Sorry voor het ongemak!

⚑ 𝐒𝐭𝐫𝐨𝐨𝐦𝐬𝐭𝐨𝐫𝐒𝐧𝐠 𝐒𝐧 𝐊𝐞𝐫𝐀𝐫𝐚𝐝𝐞 ⚑

Er is een stroomstoring gemeld in Kerkrade (13:01 uur), waardoor 28.364 klanten zonder stroom zitten. De monteurs van Enexis zijn onderweg om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Voor updates over de storing kun je terecht op de website van Enexis: www.enexis.nl/storingen.

Bedankt voor jullie geduld!
... Bekijk meerZie minder

7 days ago

2 ReactiesComment on Facebook

DJ heeft het meestal duister 😜

πŸ₯ΉπŸ₯ΉπŸ₯Ή

Helaas zijn wij ook getroffen, we proberen zoveel mogelijk te doen met onze hotspot.
Sorry voor het ongemak! 

⚑ 𝐒𝐭𝐫𝐨𝐨𝐦𝐬𝐭𝐨𝐫𝐒𝐧𝐠 𝐒𝐧 𝐊𝐞𝐫𝐀𝐫𝐚𝐝𝐞 ⚑

Er is een stroomstoring gemeld in Kerkrade (13:01 uur), waardoor 28.364 klanten zonder stroom zitten. De monteurs van Enexis zijn onderweg om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Voor updates over de storing kun je terecht op de website van Enexis: www.enexis.nl/storingen.

Bedankt voor jullie geduld!
Reparatie Bmw 6WB digitaal kombi instrument (instrumentenpaneel) #f10 #f30 #ecurepair #bmwImage attachment
Mercedes met Bosch ME2.1, ook deze kunnen we nu met een schroevendraaier starten 😝  #immooff #immobilizer #startenzondersleutel

Deze Opel Astra had als klacht dat het bedieningspaneel van de radio niet meer werkte. Het paneel was door de garage al vervangen maar zonder resultaat.
De auto werd bij ons aangeboden om te kijken of een software update het paneel weer tot leven kon wekken.
Tijdens de eerste check viel op dat de radio prima werkte en het volume alsook het wisselen van zender gewoon mogelijk was via de stuurwielbediening. Alleen vanaf het paneel werd geen enkele input geregistreerd. Verder viel op de achtergrondverlichting van het paneel ook niet brandde.
Aangezien de tester geen enkele foutcode gaf werd besloten het paneel te demonteren om eraan te meten.
Het paneel was aangesloten met een 3-polige stekker. Ook zonder schema is dit een eenvoudige meting: voeding, massa en een digitaal signaal (seriele communicatie of spanningsmanipulatie, gezien het grote aantal knoppen moet dit een communicatielijn zijn)
Voeding en massa prima in orde, alleen op de communicatiedraad staat een 12v flatline met stekker vast en 0v met stekker los.
Toch maar even het schema erbij. Gelukkig beschikken we over toegang bij opel voor de originele schema’s, zeker voor dit soort systemen onontbeerlijk.
Volgens het schema is het bedieningspaneel - tegen verwachting in - niet rechtstreeks met de radiomodule verbonden, maar met het infodisplay. Vanuit het infodisplay wordt de informatie op de midspeed canbus gezet, waar de radiomodule ook op zit.
Ook bij het infodisplay is er een 12v flatline aanwezig, een draadbreuk kunnen we hiermee dus uitsluiten. Verder is dus duidelijk dat het in het display misgaat.
Na demontage van de printplaat van het display was er al duidelijk lichte corrosie te zien.
Door systematisch de traces na te meten werden er meerdere onderbrekingen gevonden, veroorzaakt door de corrosie.
Na het herstellen van de traces was de communicatie weer in orde. Het paneel werkte weer als vanouds en de auto kon retour naar de eigenaar.

#diagnosespecialist #cardiagnostics #ecurepair #cardiag #diagnostics #opel
... Bekijk meerZie minder

2 months ago

5 ReactiesComment on Facebook

Knap werk hoor πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»

Knap hoor ! Goed gedaan alweer !

Achtung achtung. (4321).

Meer laden

Deze Opel Astra had als klacht dat het bedieningspaneel van de radio niet meer werkte. Het paneel was door de garage al vervangen maar zonder resultaat. 
De auto werd bij ons aangeboden om te kijken of een software update het paneel weer tot leven kon wekken.
Tijdens de eerste check viel op dat de radio prima werkte en het volume alsook het wisselen van zender gewoon mogelijk was via de stuurwielbediening. Alleen vanaf het paneel werd geen enkele input geregistreerd. Verder viel op de achtergrondverlichting van het paneel ook niet brandde. 
Aangezien de tester geen enkele foutcode gaf werd besloten het paneel te demonteren om eraan te meten.
Het paneel was aangesloten met een 3-polige stekker. Ook zonder schema is dit een eenvoudige meting: voeding, massa en een digitaal signaal (seriele communicatie of spanningsmanipulatie, gezien het grote aantal knoppen moet dit een communicatielijn zijn)
Voeding en massa prima in orde, alleen op de communicatiedraad staat een 12v flatline met stekker vast en 0v met stekker los.
Toch maar even het schema erbij. Gelukkig beschikken we over toegang bij opel voor de originele schema’s, zeker voor dit soort systemen onontbeerlijk.
Volgens het schema is het bedieningspaneel - tegen verwachting in - niet rechtstreeks met de radiomodule verbonden, maar met het infodisplay. Vanuit het infodisplay wordt de informatie op de midspeed canbus gezet, waar de radiomodule ook op zit. 
Ook bij het infodisplay is er een 12v flatline aanwezig, een draadbreuk kunnen we hiermee dus uitsluiten. Verder is dus duidelijk dat het in het display misgaat.
Na demontage van de printplaat van het display was er al duidelijk lichte corrosie te zien. 
Door systematisch de traces na te meten werden er meerdere onderbrekingen gevonden, veroorzaakt door de corrosie.
Na het herstellen van de traces was de communicatie weer in orde. Het paneel werkte weer als vanouds en de auto kon retour naar de eigenaar. 

#diagnosespecialist #cardiagnostics #ecurepair #cardiag #diagnostics #opelImage attachmentImage attachment+1Image attachment
Vandaag moet de baas zelf aan de bak 😝 ❀️ #mijnsteunentoeverlaat
Meer laden

Dit kan u ook interesseren

Roetfilterproblemen veroorzaakt door smeerolieverdunning

Soms heb je van die problemen waar je lang naar zoekt, maar waar je eigenlijk geen tevredenstellende oplossing voor kunt vinden. Β Zo ook de roetfilterproblemen bij deze voertuigen.

Software update Mercedes mislukt

Na een software update bij de dealer sloeg de motor niet meer aan, de dealer wilde de ecu vernieuwen. Benieuwd hoe wij dit oplosten?

Nu contact opnemen

+31 6 121 999 04

info@dr-ecu.nl

Wij werken alleen op afspraak